KARTA PRZEDMIOTU
Prowadzący wykład: mgr inż. Adrianna Rokosik
Przedmiot: Marketing w handlu i usługach Studia stacjonarne, r.3/sem.6 ZIP., wykład 15h, (rok akademicki 2020/2021)
Kontakt: a.rokosik@pwsz-gniezno.edu.pl
Cel kształcenia:
Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie pojęć zagadnień prawidłowości i metod rozwiązywania problemów marketingu w handlu i w usługach.
Treści programowe:
1. Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe jako podmioty rynku. 2. Usługa i jej własność. 3. Marketingowe klasyfikacje usług (klasyfikacja Silvestro: usługi profesjonalne, warsztaty usługowe, usługi masowe; schematy klasyfikacyjne Lovelock'a). 4. Badania marketingowe i segmentacja rynku usług. 5. System marketingu usług - marketing zewnętrzny, wewnętrzny i interakcyjny. 6. Marketing tradycyjny i relacyjny w działalności usługowej. 7. Marketing mix w usługach - modele 4P,5P,7P. 8. Strategie marketingowe usługi, cen usług, dystrybucji i promocji usług. 9. Ludzie, proces, dowody materialne, obsługa klienta (w tym standardy obsługi) jako elementy marketingu mix. 10. Personel usługowy a marketing wewnętrzny i interakcyjny firmy. 11. Podstawy marketingu relacyjnego w działalności usługowej. 12. Marketing handlowy jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą handlową 13. Strategie i instrumenty marketingu handlowego. 14. Technika handlu hurtowego i detalicznego. 15. Oceny ilościowe i jakościowe asortymentu handlowego - marż pokrycia, zapasy, rotacja, zwrot marż z inwestycji w zapasy itp. |
Metoda zaliczenia przedmiotu: Wykład
· Zaliczenie pisemne,
Uzyskiwanie punktów dodatkowych za aktywność podczas zajęć, a szczególnie za:
· efektywność zastosowania zdobytej wiedzy podczas rozwiązywania zadanego problemu;
· uwagi związane z udoskonaleniem materiałów dydaktycznych;
· wskazywanie trudności percepcyjnych studentów umożliwiające bieżące doskonalenia procesu dydaktycznego.
- Nauczyciel: Adrianna Rokosik