KARTA PRZEDMIOTU

Prowadzący wykład: mgr inż. Adrianna Rokosik

Przedmiot: Marketing w handlu i usługach          Studia stacjonarne, r.3/sem.6  ZIP.,   wykład  15h,   (rok akademicki 2020/2021)

Kontakt:  a.rokosik@pwsz-gniezno.edu.pl

Cel kształcenia:

Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie pojęć zagadnień prawidłowości i metod rozwiązywania problemów marketingu w handlu i w usługach.

Treści programowe:

1. Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe jako podmioty rynku.

2. Usługa i jej własność.

3. Marketingowe klasyfikacje usług (klasyfikacja Silvestro: usługi profesjonalne, warsztaty usługowe, usługi masowe; schematy klasyfikacyjne Lovelock'a).

4. Badania marketingowe i segmentacja rynku usług.

5. System marketingu usług - marketing zewnętrzny, wewnętrzny i interakcyjny.

6. Marketing tradycyjny i relacyjny w działalności usługowej.

7. Marketing mix w usługach - modele 4P,5P,7P.

8. Strategie marketingowe usługi, cen usług, dystrybucji i promocji usług.

9. Ludzie, proces, dowody materialne, obsługa klienta (w tym standardy obsługi) jako elementy marketingu mix.

10. Personel usługowy a marketing wewnętrzny i interakcyjny firmy.

11. Podstawy marketingu relacyjnego w działalności usługowej.

12. Marketing handlowy jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą handlową

13. Strategie i instrumenty marketingu handlowego.

14. Technika handlu hurtowego i detalicznego.

15. Oceny ilościowe i jakościowe asortymentu handlowego - marż pokrycia, zapasy, rotacja, zwrot marż z inwestycji w zapasy itp.

Metoda zaliczenia przedmiotu: Wykład

·         Zaliczenie pisemne,

Uzyskiwanie punktów dodatkowych za aktywność podczas zajęć, a szczególnie za:

·         efektywność zastosowania zdobytej wiedzy podczas rozwiązywania zadanego problemu;

·         uwagi związane z udoskonaleniem materiałów dydaktycznych;

·         wskazywanie trudności percepcyjnych studentów umożliwiające bieżące doskonalenia procesu dydaktycznego.